فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

پیرمرد بعد از اینکه آدمک چوبین را ساخت ،شرایط علم آموزی را برایش فراهم کرد و برای خریداری کتاب ، مقداری پول به او داد و فرشته ای مهربان را در کنارش قرار داد؛تا در راه مدرسه کسی او را از علم و دانش باز ندارد و منحرف نشود .اما در بیرون از خانه، از یک طرف جاذبه ها و بازی ها و ... ونمایش های خیمه شب بازی او را از علم باز می داشت و از طرفی (روباه مکار و گربه نره ) که همیشه درصدد گمراه کردن او بودند ، دائم در گوش او می خواندند که برای زیادی مالش ، پولهایش را چال کند و به این ترتیب سرمایه ای که او باید در راه علم وکتاب و ... خرج کند را با زیرکی از او ربودند و او را با رؤیاها و خیالهای واهی در کنار چاله های خالی از سکه رها کردند . پینوکیو بعد از اینکه سرمایه اش را از دست داد ،پشیمان شد و خواست این ضررش را جبران کند .

خداوند مهربان بعد از خلقت انسان ،تمام سرمایه ی حیات را (بالقوه ) در وجود انسان ریخت و برای اینکه این داشته ها و سرمایه را که در وجود او بالقوه گذاشته را به فعلیت برساند و راه به آسمان وجودش بیابد ؛به فرشتگان فرمان داد برای یاری او سجده کنند . لذا همه ی فرشتگان اطاعت کردند و این سجده به آن معنا است که در زمین برای رسیدن به آسمان وجودش راه را براو باز کنند و به او کمک کنند . اما در این میان شیطان نافرمانی کرد و اطاعت نکرد .

"و اذقلنا للملائکهاسجدوا لادم فسجدوا الّا ابلیس ابی واستکبر و کان من الکافرین"

"وآنگاه که به فرشتگان گفتیم : برای آدم سجده کنید، همه سجده کردند، جز ابلیس که ابا کرد و برتری جست و از کافران گردید"

 این سجده نکردن شیطان به این معناست ؛ که در زمین راه بندگی را بر انسان می بندد و راه های انحرافی را بر او باز می کند تا نتواند به آسمان وجودش دست پیدا کند . لذا دائم در این او را مسیر مشغول جاذبه ها و ....لهو و لعب ( نمایش ها و پارتی های خیمه شب بازی) مشغول می کند و او را وسوسه می کند و در گوش او می خواند که سرمایه ی وجودش را در خاک دنیا دفن کند و داشته های انسان را به نام کیف و خوش گذرانی های کاذب با زیرکی از چنگ او در می آورد و انسان جاهل را غرق در رؤیاهای واهی و خیالی در کنار سرمایه های چال شده اش رها می کند و  .... ( ادامه اش در قسمت دوم ....)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:آدم خاکی ,آدمک چوبین, | 8:6 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود