تولدت مبارک!!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آره وقتی خداوند مهربان با وارد کردن یک مصیبت و فشاری به تو ، گردوی تو را زمین می زند تا ترک بردارد و تو درون گردو یعنی مغز آن را ببینی ، اینجا برای تو دو حالت پیش می آید ؛ یا می فهمی که این درد را او داده و صورت این نقمت را نعمت می بینی و محبت او را درک می کنی و از او تشکر می کنی که فانی بودن خود دانی را به تو نشان داده تا چشمت به درون خودت باز شود و خود عالی را ببینی . و یا مثل اکثریت مردم حکمت این ترک برداشتن را نمی فهمی و از خدا شکایت می کنی که خدایا من این همه نماز شب خوندم و روزه ی مستحبی و فلان و بهمان کردم ، چرا با من چنین کردی ؟ چرا این مشکل و این مصیبت باید برای من پیش بیاید ؛ اما فلانی که اصلا به نماز اهمیت نمی دهد ، همیشه در رفاه ست و چرا و چرا های بسیار و  نه تنها از آن مهربان تشکر نمی کنی بلکه با حیله و مکر ، و با رفتن در نزد این ساحر و آن باطن بین های باطل و دروغین ، سعی می کنی آن ترک را بچسبانی تا به خیال خودت بتوانی به آرامش کذایی برسی . غافل از اینکه دنیا و خاصیت دنیا فشار و درد است و خداوند مهربان ما را به این دنیا آورده و این دست اندازها را در مسیر ما قرار داده ، تا ما را محک بزند که کدامیک از ما توانایی داریم این دست اندازها را به سلامت رد کنیم و به سعادت عظمی برسیم .

پس عزیزان اگر روزی ، روزگاری خداوند مهربان محبت کرد و خواست به گردو و پوسته ی ظاهری تو یعنی به من دانی و جسم و خواسته های دنیایی تو ، ضربه ای وارد کند تا تو فانی بودن من دانی را بدانی و مغز و درون من عالی را ببینی ، بسیار او را شکر و سپاس بگو . چون این شکر تو را پاداش می دهد .

البته قابل ذکر است که خداوند مهربان گردوها ی همه را به یکسان نمی شکند . چون ظرفیت آدمها با هم فرق می کند.  یکی که درک و تحملش بیشتر است ، او در مرتبه ی اول وقتی گردویش ترک برداشت ، چون فهم و درکش بالاست و حکمت خداوند را می داند ، از او تشکر می کند ، با این شکر،خداوند به او پاداش می دهد و او را در میدانی دیگر وارد می کند و با مصیبتی دیگر ، گردوی او را محکم تر  زمین می زند ؛ تا مغز و درون خود را عینا ببیند . لذا نه تنها دیگر با گردو باز ی نمی کند ، بلکه دیگر به پوست گردو بی رغبت می شود و اشتها پیدا می کند تا مغز آن را بخورد . کم کم با این خوردن وجودش وسعت پیدا می کند و راز هستی خود و دیگران را می یابد و به این گونه از نو متولد می شود و از نو جامه می پوشد و غذای او دیگر از نوع معنا است ، او به گونه ای دیگر به هستی می نگرد و فرقان پیدا می کند و خوب و بد را و حق و باطل را از هم تشخیص می دهد .   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393برچسب:آرزو , گردو , نقمت , , | 10:9 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود