فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر آب بدبو و متعفن به جویبار و رودخانه روان شود ،آب رودخانه هم آلوده می شود . اگر برای آبیاری به مزرعه ها و گل و سبزه ریخته شود، درختان را می خشکاند . پس این روزنه که برای نشان دادن آب ساخته شده بود ، با آلوده کردن خود ، حقیقت آب را محجوب کرده و حق آب را ادا نکرده و در نتیجه هم خود و هم دیگران را از آب زلال و طیّب محروم کرده است .

اینجا ما جسم انسان را به مانند سدی ، فرض می کنیم که در آن طرف این سد یعنی در درون و بطن این جسم ، اسماء الهی ریخته شده که فرموده : " نفخت فیه من روحی " و انسان حامل آن اسماء الهی است ، طبیعی است کسی که فقط جسم انسان را می بیند ، آب انباشته شده ی آن طرف را نمی بیند و در نتیجه وجود آب و  اسماء را هم در انسان انکار می کند .

خداوند برای اینکه حقیقت انسان را و آنچه را که انسان در بطن دارد را به او بنمایاند ؛ تا انسان بتواند به حقیقت و درون خود راه پیدا کند ، بر روی این مرکب و جسم انسان پنج روزنه باز کرد ؛ (یکی به شکل چشم و دیگری به شکل گوش _ یکی به شکل دهان و دیگری به شکل زبان و آن دیگر هم به شکل دست و پا).

حال اگر هر کدام از این روزنه ها خود را به گناه و و تعلقات نفسانی آلوده کنند ، هرگز نخواهند توانست حقیقت اسماء را از خود ظهور و نشان دهند . گناه یعنی مخالفت کردن با حق تعالی ، برای همین ، گنه کاران عقاب می شوند ، چون به آنچه به امانت گرفتند ؛ خیانت کردند و آنچه را که پاک و طیّب تحویل گرفتند را آلوده بر گرداندند .

و با آلوده کردن دست و پا و چشم و.....به گناه ، حقیقت اسماء و حقیقت امام که در جانشان بود را مخفی کردند و نتوانستند حقیقت اصلی امام جانشان را نمایان کنند و چون با امام سنخیت پیدا نکردند لذا نتوانستند با امام جانشان همراه شوند و به فرج شخصی برسند .

اگر من و تو امروز خواسته های نفسانی را از خودمان دور کنیم و با انابه به درگاه خداوند تضرع کنیم تا این حجاب و مانع از جلوی امام جانمان برداشته شود و با او هم سنخ شویم ، او از ما ظهور می کند نور او ما را فرا می گیرد و ما نورانی می شویم و نور او از ما بیرون می زند و فعل و صفت ما می شود فعل و صفت امام ،و رفته رفته هم خود از آن زیبایی هایی که از ما ظهور می کند ؛ لذت می بریم و هم آثار این زیبایی به دیگران می رسد و دیگران هم در ارتباط با تو زیبا و نورانی می شوند .

وقتی حقیقت امام از روزنه ی وجود تو ظهور کرد ؛ مخرج و مدخل تو می شود نور و تو با این نور حرکت می کنی و دیگران هم تحت تأثیر نور تو حرکت می کنند . تو با امام معیت پیدا می کنی و با او همراه می شوی و هم امروز به آرامش می رسی و هم فردا این آرامش را خواهی داشت .


نظرات شما عزیزان:

ساده دل
ساعت18:54---30 مرداد 1393
عالی و زیبا بود.....ممنون استفاده کردم.......یاعلی
پاسخ:ممنون . نظر لطفتونه


m
ساعت13:59---27 مرداد 1393
راستی!
نوشته ی خودتون بود؟؟!
یا کپی کردید؟!


یه چیز دیگه!
شما چرا نظراتتون رو تایید نمیکنید؟!
پاسخ: آره نوشته ی خودم بود . بعضی از نظرات رو نمیشه تأیید کرد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:آب , سدّ, امام , آرامش , درون , تعلقات , , | 8:27 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود