از اژدها می ترسی ؟ نمی ترسی ؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان وقتی با گناه پی در پی ، از جایگاه انسانی خود دور شده و قلبش را قساوت می گیرد، دیگر مکاری نفس خود را نمی بیند و بدون ترس و واهمه بانفس زندگی می کند و خطر را حس نمی کند چون قبلا گفتیم که گناه ، قلب را تاریک و عقل را در انسان خاموش میکند ؛ لذا او نمی تواند در زندگی خوب و بد را از هم تشخیص دهد .

آره نفس اژدها ست و حال ما باید چه کار کنیم تا این نفس مکاره دائم به انسانیت من حمله نکند و حیات طیبه را از روح و جان من نگیرد و تا مدتی که در کنار من است ، خود را نبازم و ناامید و دلسرد نشوم ؟! باید تا جایی که ممکن است خودت را از نفس دور کنی و زیرکانه مراقب نفست باشی ، چگونه ؟ با دست گذاشتن در دست ولایت اهل بیت (علیهم السلام ) و با عنایت و کمک گرفتن از خدا به مخفی گاه و دژمحکم " لا اله الاالله" داخل شوی و  منیت ها و انانیت های خود را کنار بگذاری . به این گونه نفس خود بخود از تو دور می شود . برای فهم بهتر عرض می کنم که شما اگر استخوانی به دست نداشته باشی که سگ به تو حمله نمی کند ،سگ زمانی به تو حمله می کند که ماده و استخوان سگ در دست داشته باشی .

اگر تو نفس را از گناهان و منیت ها و .. آزاد کنی و در جان تو ماده ی نفسانی (گناه ) نباشد ،تا زمانی که در زندان دنیا در کنار نفس اسیری ، شیطان نمی تواند به تو و انسانیت تو حمله کند و تو را از حیات ساقط کند  . چون تو در آن مخفی گاه و دژ " لا اله الّا الله " در امنیت و سلامتی بسر می بری تا زمانی که در زندان دنیا باز شود و وقت آزاد ی تو فرا رسد  به سلامت از دنیای فانی به جهان باقی منتقل شوی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 30 خرداد 1393برچسب:منیّت , انانیّت ,مخفی گاه , دشمن , اژدها , نفس , , | 9:15 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود